2014. április 25., péntek

„Egy tüsszentéssel kezdődött” - az allergia


A csoport nagy része valamilyen allergiában szenved, így könnyű volt összegyűjteni  az allergia fajtáit. Ehhez kötöttük az elméleti alapokat, hogy is alakul ki ez a betegség. Néztünk virágpormintákat, illetve elvégeztünk egy egyszerű kis allergiatesztet, mely alapján kitöltöttünk egy űrlapot, kísérleti alanyunknak hány keresztes allergiája van a különböző vizsgált növényekre.   Majd egy közeli parkban zárult a foglalkozás, ahol versenyt rendeztünk ki tud adott idő alatt több allergén növényt találni.

2014. április 22., kedd

Az iregi Deák

A projektben résztvevő radnótis diákok megismerkedhettek Iregszemcsével és a Deák Ferenc Általános Iskolával. Az ismertető után kíváncsian várják a gyerekek a testvériskola diákjaival való első találkozást.

2014. április 11., péntek

Szavalóverseny Iregszemcsén

2014. április 11-én megrendeztük a Weöres Sándor versmondó versenyt. A rendezvény apropója a Költészet napja volt. Ebből az alkalomból a gyerekeknek egy Weöres Sándor verset és egy szabadon választott költeményt kellett elszavalniuk. A szavalóversenyre a Bartók Béla Művelődési Házban került sor.  A projektbe bevont tanulók is voltak a díjazottak között.

Betegségek (vírusok, baktériumok, gombák okozta megbetegedések)


Bevezetésként néztünk különböző betegségek tüneteit ábrázoló képeket, összeszedtük milyen típusú betegségekhez milyen tünetek és gyógykezelések társulnak. Átismételtük a baktériumokról hallottakat, megnéztük miben más egy vírus felépítése egy baktériumétól táblarajzon keresztül. Feldolgoztuk szerepjáték formájában a nagy londoni pestisjárvány és a Semmelweis Ignác az anyák megmentője témaköröket. 



2014. április 10., csütörtök

Az egészség világnapja

4 fő téma kidolgozása az előzetesen gyűjtött anyagok segítségével:

  1. Halálozási arányok – megelőzések
  2. Vektor-betegségek (Egészség világnap 2014.)
  3. Az egészség testi, lelki feltételei
  4. Az Egészségügyi Világszervezetről

2014. április 3., csütörtök

Személyes higiénia: a „jó” és a „rossz” baktériumok a szervezetünkben


Mik a „jó” és a „rossz” baktériumok: személyes élményeket idéztünk fel közösen, példákat gyűjtöttünk, ráhangolódtunk a témára. Ezután egy kis történeti áttekintés következett bakteriológia témakörben: megismerkedtek Louis Pasteur és Semmelweis Ignác életútjával és munkásságával. Pármunka formájában dolgozták fel, majd ismertették az elsajátítottakat a többiekkel. Megbeszéltük, hogy a betegségeknél a megelőzés a legfontosabb. Például mik a teendők a cseppfertőzés elkerülésére (zsebkendőhasználat köhögésnél, tüsszentésnél, gyakori szappanos kézmosás).